Oyun Haberleri

Yapay Zekâ Oynayışıyla Tetris’ i Bozdu!

Yapay Zekâ Oynayışıyla Tetris'i Bozdu

Oyun tarihi boyunca Tetris’ in adını duymayan oyuncu sayısı yok denecek kadar azdır. 1984 Yılında Sovyet mühendis Alexey Pajitnov tarafından yaratılan Tetris, oyunculuğun en büyük hitlerinden biri olarak tanınıyor ve kendisi tüm zamanların en çok satan video oyunu serilerinden birisi konumunda. Tetris’ in sahip olduğu anlaması kolay, basit oyun döngüsü insanların oyunu Minecraft gibi oyunlarda yeniden yaratarak yeteneklerini geliştirmesi için mükemmel bir imkân tanıdı. Ya da sizlere bahsedeceğimiz haberdeki gibi en iyi verimlilikte oynayan yapay zekayı geliştirmeleri için gereken imkân tanındı. Çoğunlukla bu verimlilik insanınkinden bir hayli üstün ve bu durum programcılara ve oyunun severlerine favori Retro oyunlarına farklı bir bakış açısı tanımakta. Bu örnekte ise Greg Cannon isimli bir programcı tarafından geliştirilen yapay zekâ oynayışıyla Tetris’ i bozdu. Sizlerle olayın detaylarını paylaşalım.

Yapay Zekâ Oynayışıyla Tetris’ i Bozdu

Greg Cannon tarafından geliştirilen StackRabbit isimli yapay zekâ oyunun NES sürümünü oynadı. Oyunun bu sürümünde seviye 29 son seviye olarak ayarlı ve bu seviyede parçaların düşüşü o kadar hızlı ki herhangi birinin o hızda Tetris oynaması mümkün değil. Ancak yapay zekânın tepki süresi ya da refleks gibi insanı sınırlayan özellikleri bulunmuyor. Bu sebeple StackRabbit kolayca hesaplanandan çok daha yüksek seviyelere ulaşabiliyor. Hatta o kadar yüksek seviyelere ulaşıyor ki oyun yavaş yavaş bozulmaya başlıyor.

StackRabbit Oynanış Videosu

StackRabbit’ in oynayış videosu bu şekilde. Videoda da görüldüğü üzere seviye 29 sınırı aşıldıktan sonra Tetris garip davranmaya başlıyor. Garip renk şemaları, skor tablosunun bozulması, seviye göstergesinin bozulması gibi oyunun programlamasında olmayan davranışlar gözüküyor. Gözüken bu garip renk şemalarına eğlenceli isimler de verilmiş. Hatta seviye 235 içerisinde sonsuz, monoton ve siyah bir renk şeması kendini gösteriyor. Bu renk şeması skor 59 milyondan 101 milyona ulaşıncaya kadar devam ediyor. Oyun programlanmamış bu ilerleyişin sonunda dayanamadı ve yapay zekâ oynayışıyla Tetris’ i bozdu. Oyun en sonunda tamamen çöktü. Bu çöküş oyunun 237 seviyesinde ve 102 milyon puanda gerçekleşiyor. Bazı insanlar Tetris’ in sonu olup olmadığını merak ediyordu. Böylece bu sorunun cevabına da ulaşmış olduk. Daha fazla güncel oyun haberi için sitemizde yer alan haberler kategorisini her gün takip etmeyi unutmayın.

Paylaşımlar:

Konsey'in Benzer İçerikleri

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir